Çarşamba, Ağustos 1

TAM 60 YIL GERİDEYİZ!!!!

Evet tam 60 yıl....
Kimdenmi?Yok yok,öyle herkezin dediği gibi Avrupa dan değil..Biz 60 yıl Hakkari den gerideyiz..Hep söyleriz medeniyet Batıdadır diye.Oldukça da doğru bir söylemdir bu.Bizde Batıya en yakın yerde yaşıyoruz.Türkiyemizin en batısında.Dolayısıyle huzurun,refahın yaşam kalitesinin en iyi olduğu,sosyal yaşantının en faal olduğu yerlerden birinde yaşıyor olmalıyız.Ama biz öyle sanıyoruz.Kendimizi kandırıyoruz aslında.Gördükki hiç de öyle değilmiş.Öyle batıda yaşıyor olmamız bizim medeni bir toplum içinde yaşadığımız anlamına gelmiyor ne yazıkki!!
Tabiki yaşadığımız yerde çok değerli insanlarda var..Onları asla bu kitlenin içinde tutmuyorum.Ne haddime!!Asla!!
Ben diğerlerinden bahsediyorum.Bu aralar ilçemizde bir futbol turnuvası düzenleniyor.Bu turnuvanın asıl amacı,yeni kurulan bir futbol takımına katkıda bulunurken,aynı zamanda da futbolseverlerin boş vakitlerini değerlendirmeleri ve spor yaparak eğlenebilmeleridir.Bu bilince sahip birçok insan var.Birçok insan böyle düşünürken,üzülerek söylüyorumki sadece kazanmayı düşünen ,asla yenilgiye tahammülü olmayan, her neolursa olsun kazanmayı düşünen bir kesimde var.Bu turnuvanın düzenlenmesinden rahatsız olan birileride var tabiki..Turnuva boyunca maçlarda saha içinde bazen gerginlikler oluyor.Maçlarda olağan şeyler bunlar.Maç oynanır,tartışmalar veya gerginlikler olur, fakat herşey maç bittiğinde sahada kalır.Nitekimde öyle oluyor.Ama ne yazıkki bu turnuva boyunca iki defa olay oldu.İkiside maçlardan sonra oldu.Birkaç kendini bilmezin çıkardığı olaylardan herkezi sorumlu tutmak tabiki yanlış.Onlara asla laıfımız olamaz.Bu takımların hepsi ya bir kurumu ,ya bir şirketi yada bir mahalleyi veya köyü temsil ediyor.Dolayısıyle temsil ettikleri,giydikleri formaya yakışır hareket etmeleri gerekir.Sadece oynayanlarmı? hayır!! Taraftarlarıda aynı şekilde centilmence fair play e uygun hareket etmeliler.Hakkari örneğini vermemdeki asıl amaç buydu.Eğer medeniyetin en iyi olduğu yerlerden birinde yaşadığımızı kabul ediyorsak,ona göre hareket etmeliyiz.Eğer oynanan bir futbol maçı sonrasında,aynı mahalleden,hatta aynı köyden,hatta aynı sülaleden insanlar birbiriyle bir futbol maçı için kavga ediyorsa demekki biz medeniyetten çok uzak,tam 60 yıl gerideyiz demek oluyor.Zira hakkaride bile böyle bir olaya raslanmıyor.En azından ben hiç duymadım.Ayrıca Hakkari örneği ,sakın sevgili Hakkarili hemşerilerimizi küçük ve medeniyetsiz olarak gördüğüm anlamına da gelmesin.Sadece medeniyet batıdadır söyleminin çok da doğru olmadığına verdiğim bir örnekti sadece..Ayrıca benim onlarca Hakkarili arkadaşım var.Hem çok kibar hemde çok değerli insanlardır.Hepsinide çok seviyorum.
Evet;umarım ne maksatla bu örneği verdiğimi anlatabilmişimdir.Umarım bu kendini bilmez birkaç kişi veya kişiler bu olaylardan bir ders çıkarırlar.Onlara bu töleransı tanıyanlarda yaptıkları yanlışı anlamışlardır.Bir insana hanımının ve çocuğunun yanında küfretmek, saldırıp dövmek istemek heralde ne delikanlılığa sığar nede insanlığa..Sporu sadece spor yapmak,eğlenmek görenlere,bu turnuvaya katılan takımlara destek ve sponsor olan şirketlerimize ve oraya gelip maçları kendilerine yakışır bir şekilde izleyenleri gönülden kutluyorum.Bu akşam devam edicek maçlardan sonrasında da bütün takımlara yeniden başarılar dilerken hepsini yeniden sağduyuya ve centilmenliğe davet ediyorum.Saygılar sunuyorum

1 yorum:

Adsız dedi ki...

yazınız için sizi tebrik ediyorum
sizin gibi spor adamlarının değerini bilmeyenlerede acıyarak bakıyorum.fikirlerinizi ve çizginizi çok beğeniyorum.Başarılarınızında devamını diliyorum.Ayrıca sizi çansporun başında görmeyi çok istiyorum.